სოციალური მედიის გამოყენების გავლენა აკადემიურ მოსწრებაზე და კეთილდღეობაზე საშუალო დონის მოსწავლეებს შორის ნეპალის შერჩეულ სკოლებში
DOI:
https://doi.org/10.56580/GEOMEDI31საკვანძო სიტყვები:
აკადემიური მოსწრება, კეთილდღეობა, სოციალური მედიის გამოყენება, საშუალო დონის სტუდენტიანოტაცია
შესავალი: სოციალური მედიის გამოყენების მომატებული დონის შედეგად, საშუალო დონის სტუდენტებში გაიზარდა შეშეშფოთება აღსაზრდელთა აკადემიური მოსწრებისა და კეთილდღეობის მიმართებით. კვლევის მთავარი მიზანიც გახლდათ გამოეკვლია სოციალური მედიის გამოყენების გავლენა აკადემიურ მოსწრებასა და კეთილდღეობაზე ნეპალში, საშუალო დონის სტუდენტების მამაკაცებსა და ქალებში.
მასალები და მეთოდები: კვლევაში ჩატარდა ჯვარედინი ანალიზი 229 მოსწავლეზე, მე-8, მე-9 და მე-10 კლასებში, კატმანდუში, ალბათობაზე დაფუძნებული სტრატიფიცირებული შერჩევის ტექნიკის გამოყენებით ორი სკოლა-ინტერნატის მაგალითზე. კვლევის ინსტრუმენტად გამოყენებულ იქნა თვითადმინისტრირებადი კითხვარი ოთხი სექციით, რომელიც ეხებოდა სოციალური მედიის გამოყენების, აკადემიური მოსწრებისა და კეთილდღეობის კარგად სტრუქტურირებულ ინსტრუმენტებს. კვლევის ჩატარებამდე მიღებულ იქნა მრავალმხრივი ეთიკური მხარდაჭერები. მონაცემები გაანალიზდა აღწერილობითი ანალიზის, რეგრესული ანალიზისა და t-ტესტის გამოყენებით.
შედეგები: კვლევამ შეისწავლა ურთიერთკავშირი სოციალური მედიის გამოყენებას, აკადემიურ მოსწრებასა და კეთილდღეობას შორის. არცერთი წინასწარი ჰიპოტეზე არ იქნა მხარდაჭერილი, რამაც აჩვენა სოციალური მედიის გამოყენების მნიშვნელოვანი გავლენა აკადემიურ მოსწრებასა და კეთილდღეობაზე. თუმცა, სოციალური მედიის გამოყენებაში მნიშვნელოვანი განსხვავება გამოვლინდა მამაკაცებსა და ქალებს შორის. სტუდენტების უმრავლესობა იყო მამრობითი სქესის სტუდენტი, რომლებიც ემხრობოდნენ Facebook-ის გამოყენებას.
დასკვნა: რეკომენდებულია შემდგომი გამოკვლევა სოციალური მედიის გამოყენების, აკადემიური მოსწრებისა და კეთილდღეობის შემადგენლებს შორის კომპლექსური კავშირის სრულად გასაგებად. კვლევა ხაზს უსვამს მშობლების, მასწავლებლებისა და ხელმძღვანელების მხრიდან ზედამხედველობის აუცილებლობას, რათა თავიდან იქნას აცილებული არასასურველი ეფექტები სტუდენტების კეთილდღეობასა და აკადემიურ მოსწრებაზე. საჭიროა გაიშალოს კვლევა ისეთ სახასიათო მოდელებზე, როგორიცაა ემოციური ინტელექტი, რათა გაიზარდოს თვითშეგნება, თვითმართვა, თანაგრძნობა და კომუნიკაცია. მწვავე აუცილებლობას წარმოადგენს შესაბამისი პოლიტიკა და მოდელები, რათა თავიდან იქნას აცილებული სოციალური მედიის გამოყენებასთან დაკავშირებული სერიოზული პრობლემები სტუდენტებში.
მეტრიკები
წყაროები
Karim, Fazida, Oyewande, Azeezat, Abdalla, Lamis F., Chaudhry Ehsanullah, Reem, & Khan, Safeera. (2020). SMUand Its Connection to Mental Health: A Systematic Review. Cureus, 12(6). https://doi.org/10.7759/cureus.8627
Arulmohi, Madhivanan, Vinayagamoorthy, Venugopal, & R., Dongre Amol. (2017). Physical Violence Against Doctors: A Content Analysis from Online Indian Newspapers. Indian Journal of Community Medicine, 42(1), 147–150.
International Telecommunication Union (ITU). (2021). Measuring digital development: Facts and figures. In ITU Publications. https://www.itu.int/en/mediacentre/Documents/MediaRelations/ITU Facts and Figures 2019 - Embargoed 5 November 1200 CET.pdf https://www.itu.int/en/ITU-D/Statistics/Pages/facts/default.aspx
E-ISSN, Aesr V. O. L. N. O. P-issn. (2022). Impact of Social Media on Students’ Academic Performance: a Case Study of Islamic University, Bangladesh. American Economic & Social Review, 10(1), 1–10. https://doi.org/10.46281/aesr.v10i1.1822
Nwoburuoke, Ikezam Florence, & Eremie, Maxwell. (2021). Influence Of Social Media On Academic Performance Of Senior Secondary School Students In Rivers State: Implications For Counseling. International Journal of Innovative Information Systems & Technology Research, 9(2), 48–61. www.seahipaj.org
Sümen, Adem, & Evgin, Derya. (2021). Social Media Addiction in High School Students: A Cross-Sectional Study Examining Its Relationship with Sleep Quality and Psychological Problems. Child Indicators Research, 14(6), 2265–2283. https://doi.org/10.1007/s12187-021-09838-9
Kim, Inyeop, Kim, Rihun, Kim, Heepyung, … Lee, Uichin. (2019). Understanding smartphone usage in college classrooms: A long-term measurement study. Computers and Education, 141, 103611. https://doi.org/10.1016/j.compedu. 2019.103611
Chi, Pham Thi Lan, Lan, Vu Thi Hoang, Ngan, Nguyen Hanh, & Linh, Nguyen Thuy. (2020). Online time, experience of cyber bullying and practices to cope with it among high school students in Hanoi. Health Psychology Open, 7(1). https://doi.org/10.1177/2055102920935747
Charoenwanit, Supawadee. (2019). The relationship of cyber-bullying and academic achievement, general health, and depression in adolescents in Thailand. Walailak Journal of Science and Technology, 16(4), 231–241. https://doi.org/10.48048/wjst.2019.4059
Malviya, Amit, Dixit, Sanjay, Shukla, Harish, Mishra, Ankita, Jain, Abhineet, & Tripathi, Amrita. (2018). A Study to Evaluate Internet Addiction Disorder among Students of a Medical College and Associated Hospital of Central India. National Journal of Community Medicine, 5(1), 93–95.
Adhikari B, Marahatta SB. (2015). Internet Addiction and Associated Factors among Health Sciences Students in Nepal. Journal of Community Medicine & Health Education, 05(04), 6–10. https://doi.org/10.4172/2161-0711.1000362
Błachnio, Agata, Przepiorka, Aneta, & Pantic, Igor. (2016). Association between Facebook addiction, self-esteem and life satisfaction: A cross-sectional study. Computers in Human Behavior, 55, 701–705. https://doi.org/10.1016/j.chb.2015.10.026
Azizi, Seyyed Mohsen, Soroush, Ali, & Khatony, Alireza. (2019). The relationship between social networking addiction and academic performance in Iranian students of medical sciences: A cross-sectional study. BMC Psychology, 7(1), 1–8. https://doi.org/10.1186/s40359-019-0305-0
Kemp, Simon. (2020). Digital 2020: Global Digital Overview. https://Wearesocial.Com/Blog/2020/01/Digital-2020-3-8-Billion-People-Use-Social-Media.
Barrot, Jessie S. (2022). Social media as a language learning environment: a systematic review of the literature (2008-2019). Computer Assisted Language Learning, 35(9), 2534–2562. https://doi.org/10.1080/09588221.2021.1883673
Alahmar, Ahmed. (2016). The impact of social media on the academic performance of second year medical students at College of Medicine, University of Babylon, Iraq. Journal of Medical and Allied Sciences, 6(2), 77. https://doi.org/10.5455/jmas.236927
Rideout, Vicky. (2016). Measuring time spent with media: The Common Sense census of media use by US 8- to 18-year-olds. Journal of Children and Media, 10(1), 138–144. https://doi.org/10.1080/17482798. 2016.1129808
Liu, Mingli, Kamper-Demarco, Kimberly E., Zhang, Jie, Xiao, Jia, Dong, Daifeng, & Xue, Peng. (2022). Time Spent on Social Media and Risk of Depression in Adolescents: A Dose–Response Meta-Analysis. International Journal of Environmental Research and Public Health, 19(9). https://doi.org/10.3390/ijerph19095164
Ashraf, Muhammad Azeem, Khan, Muhammad Naeem, Chohan, Sohail Raza, … Khan, Asad Ullah. (2021). Social media improves students’ academic performance: exploring the role of social media adoption in the open learning environment among international medical students in china. Healthcare (Switzerland), 9(10). https://doi.org/10.3390/healthcare9101272
DeGroot, Jocelyn M., Young, Valerie J., & VanSlette, Sarah H. (2015). Twitter Use and its Effects on Student Perception of Instructor Credibility. Communication Education, 64(4), 419–437. https://doi.org/10.1080/03634523.2015.1014386
Fardouly, Jasmine, Diedrichs, Phillippa C., Vartanian, Lenny R., & Halliwell, Emma. (2015). Social comparisons on social media: THE impact of Facebook on young women’s body image concerns and mood. Body Image, 13, 38–45. https://doi.org/10.1016/j.bodyim.2014.12.002
Cylkowski, Kathleen. (2020). Impact of Social Media on Academic Journals. The Journal of Perinatal & Neonatal Nursing, 34(4), 287–288. https://doi.org/10.1097/JPN.0000000000000487
Asemah, Ezekiel S., Okpanachi, Ruth A., & Edegoh, Leo O. N. (2013). Influence of Social Media on the Academic Performance of the Undergraduate Students of Kogi State University, Anyigba. Research on Humanities and Social Sciences, 3(12),90-97.
Hamid, Suraya, Waycott, Jenny, Kurnia, Sherah, & Chang, Shanton. (2015). Understanding students’ perceptions of the benefits of online social networking use for teaching and learning. Internet and Higher Education, 26, 1–9. https://doi.org/10.1016/j.iheduc.2015.02.004
Abikwi, Margaret I., & Okafor, Chukujindu J. (2022). Impact of Social Media on Academic Performance of Selected Secondary Schools in Edo South Senatorial District , Edo State. 10(6), 378–384. https://doi.org/10.12691/education-10-6-1
Bartosik-Purgat, Małgorzata, Filimon, Nela, & Kiygi-Calli, Meltem. (2017). Social media and higher education – An international perspective. Economics and Sociology, 10(1), 181–191. https://doi.org/10.14254/2071-789X.2017/10-1/13
Baltacı, Umay Bilge, Yılmaz, Melike, & Traş, Zeliha. (2021). The Relationships Between Internet Addiction, Social Appearance Anxiety and Coping with Stress. International Education Studies, 14(5), 135. https://doi.org/10.5539/ies.v14n5p135
Guedes, Eduardo, Sancassiani, Federica, Carta, Mauro Giovani, … Nardi, Antonio Egidio. (2016). Internet Addiction and Excessive Social Networks Use: What About Facebook? Clinical Practice & Epidemiology in Mental Health, 12(1), 43–48. https://doi.org/10.2174/1745017901612010043
Ostic, Dragana, Qalati, Sikandar Ali, Barbosa, Belem, … Liu, Feng. (2021). Effects of SMUon Psychological Well-Being: A Mediated Model. Frontiers in Psychology, 12(June). https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.678766
Jia, Guizhi, Dai, Hongliang, Chu, Yuying, Wang, Xue, Hao, Yuanyuan, & Wang, Suyan. (2022). Psychometric evaluation of the Chinese version of social anxiety scale for social media users and cross-sectional investigation into this disorder among college students. Comprehensive Psychiatry, 116 (May), 152328. https://doi.org/10.1016/j.comppsych.2022.152328
Acharya, Samyam. (2016). Internet usage of teenagers in Nepal for educational purposes An analysis of Internet usage behaviour of 15-17-year-old students at selected schools in Kathmandu. February, 1–39. https://doi.org/10.13140/RG.2.2.18670.87360
Karaaslan, Mehmet, Şengün, Fatih, Cansu, Ümran, Başyiğit, Bülent, Sağlam, Hidayet, & Karaaslan, Asliye. (2021). Gum arabic/maltodextrin microencapsulation confers peroxidation stability and antimicrobial ability to pepper seed oil. Food Chemistry, 337(6), 94–102. https://doi.org/10.1016/j.foodchem.2020.127748
Lauricella, A. R., Cingel, D. P., Beaudoin-Ryan, L., Robb, M. B., Saphir, M., & Wartella, E. A. (2006). The Common Sense census: Plugged-in parents of tweens and teens. http://cmhd.northwestern.edu/wp-content/uploads/2017/04/common-sense-parent-census_whitepaper_new-for-web.pdf
Madar, Mohamed, & Willis, Oso. (2014). Strategic Model Of Implementing E-Learning. Journal of Scientific & Technology Research, 3(5), 3–6.