მარკეტინგული სისტემა სტომატოლოგიურ ორგანიზაციაში
DOI:
https://doi.org/10.56580/GEOMEDI0006საკვანძო სიტყვები:
სტომატოლოგიის სეგმენტაცია, კლინიკის ბიზნეს-მოდელი, საინფორმაციო მარკეტინგი, სიტუაციური ხედვაანოტაცია
სამეცნიერო სტატიაში წარმოდგენილია სტომატოლოგიური ორგანიზაციის საბაზრო ორიენტაცია და ამ პროცესში მარკეტინგის ამოცანები. კვლევითი ფოკუსი აღებულია პირველ რიგში მორალურ-ეთიკური კავშირის როლზე და შესაბამისად შემუშავებულია ექიმსა და პაციენტს შორის კავშირის მოდელი წინასწარ შემუშავებულ კითვარზე დაყრდნობით. შესწავლილია სეგმენტაცია სტომატოლოგიურ ბაზარზე და დახასიათებულია შესაბამისი ბიზნეს-მოდელები. განხილულია გადაწყვეტილების მიღების პროცესის ჯაჭვი სტომატოლოგიურ ბაზარზე და კლინიკის მენეჯმენტთან მიმართებაში მოცემულია სტრატეგიული, ადმინისტრაციული და ოპერატიული გადაწყვეტილებები. ზოგად ფასეულობაზე გავლენას ახდენს შემდეგი მარკეტინგული ფაქტორები: პერსონალის ფსიქოლოგიური მომზადება. პერსონალის ფსიქოლოგიური მახასიათებლები. კლინიკის ინტერიერი. მომსახურების დონე. პაციენტის კმაყოფილების კონტროლის სისტემა. სამეცნიერო სტატიაში გადმოცემულია სტომატოლოგიური ბაზრის სვოტ-ანალიზი და მითითებულია ორგანიზაციის შესაძლებლობები და შესაძლო საფრთხეები. ყურადღება აქვს დათმობილი კლინიკასა და საგანმანათლებლო დაწესებულებას შორის თანამშრომლობით სწავლებაზე. დასახულია პაციენტზე ორინტაციის პრინციპი.
მეტრიკები
წყაროები
Robinson R.B. – strategic management. 2013
Lambin J. - market-oriented management. 2010
McHalbert J. - marketing management. 2010
Georgieva E. Milev M. – Application of integrated marketing communications in the dental laboratory practice. 2015
Patterson C.W. – Patient and Provider population dynamics analysis in a large dental organization: a tool for management. 2014
Wei I.T. Lin S.Y. – market segmentation of a children dental clinic. 2015
Smith M. Welbers H. – Advances in ethical dental marketing. 2014