მარკეტინგული სისტემა სტომატოლოგიურ ორგანიზაციაში

ავტორები

  • Levan Lazviashvili სასწავლო უნივერსიტეტი გეომედი, თბილისი, 0114, საქართველო ავტორი

DOI:

https://doi.org/10.56580/GEOMEDI0006

საკვანძო სიტყვები:

სტომატოლოგიის სეგმენტაცია, კლინიკის ბიზნეს-მოდელი, საინფორმაციო მარკეტინგი, სიტუაციური ხედვა

ანოტაცია

სამეცნიერო სტატიაში წარმოდგენილია სტომატოლოგიური ორგანიზაციის საბაზრო ორიენტაცია და ამ პროცესში მარკეტინგის ამოცანები. კვლევითი ფოკუსი აღებულია პირველ რიგში მორალურ-ეთიკური კავშირის როლზე და შესაბამისად შემუშავებულია ექიმსა და პაციენტს შორის კავშირის მოდელი წინასწარ შემუშავებულ კითვარზე დაყრდნობით. შესწავლილია სეგმენტაცია სტომატოლოგიურ ბაზარზე და დახასიათებულია შესაბამისი ბიზნეს-მოდელები. განხილულია გადაწყვეტილების მიღების პროცესის ჯაჭვი სტომატოლოგიურ ბაზარზე და კლინიკის მენეჯმენტთან მიმართებაში მოცემულია სტრატეგიული, ადმინისტრაციული და ოპერატიული გადაწყვეტილებები. ზოგად ფასეულობაზე გავლენას ახდენს შემდეგი მარკეტინგული ფაქტორები: პერსონალის ფსიქოლოგიური მომზადება. პერსონალის ფსიქოლოგიური მახასიათებლები. კლინიკის ინტერიერი. მომსახურების დონე. პაციენტის კმაყოფილების კონტროლის სისტემა. სამეცნიერო სტატიაში გადმოცემულია სტომატოლოგიური ბაზრის სვოტ-ანალიზი და მითითებულია ორგანიზაციის შესაძლებლობები და შესაძლო საფრთხეები. ყურადღება აქვს დათმობილი კლინიკასა და საგანმანათლებლო დაწესებულებას შორის თანამშრომლობით სწავლებაზე. დასახულია პაციენტზე ორინტაციის პრინციპი.

მეტრიკები

მეტრიკის ჩატვირთვა...

წყაროები

Robinson R.B. – strategic management. 2013

Lambin J. - market-oriented management. 2010

McHalbert J. - marketing management. 2010

Georgieva E. Milev M. – Application of integrated marketing communications in the dental laboratory practice. 2015

Patterson C.W. – Patient and Provider population dynamics analysis in a large dental organization: a tool for management. 2014

Wei I.T. Lin S.Y. – market segmentation of a children dental clinic. 2015

Smith M. Welbers H. – Advances in ethical dental marketing. 2014

ჩამოტვირთვები

გამოქვეყნებული

2023-06-11

გამოცემა

სექცია

Articles

როგორ უნდა ციტირება

1.
ლაზვიაშვილი ლ. მარკეტინგული სისტემა სტომატოლოგიურ ორგანიზაციაში. MIMM. 2023;23(1):85-91. doi:10.56580/GEOMEDI0006