სტრატეგიული მარკეტინგის როლი მედიცინის საბაზრო სივრცეში
DOI:
https://doi.org/10.56580/GEOMEDI43საკვანძო სიტყვები:
სტრატეგიული ინიციატივა, საბაზრო უსაფრთხოება, მედიცინის ეკონომიკური მოდელი, სექტორალური ქცევა, მარკეტინგული ღირებულება, რელევანტური ბაზარიანოტაცია
სამედიცინო ორგანიზაციაში ორგანიზაციული პროცესების განვითარება უპირველეს ყოვლისა განისაზღვრება ბაზრის ეფექტიანობითა და კონკურენტული და უსაფრთხო გარემოს უზრუნველყოფით. აღნიშნული გარემოება მიუთითებს შესაბამისობაზე კლინიკის ბიზნეს-შესაძლებლობებსა და ბაზარზე მიმდინარე ცვლილებებს შორის, რაც შესაბამისად განაპირობებს პოზიტიურ ტრანსფორმაციას სამედიცინო ორგანიზაციის სამკურნალო და ბიზნეს-პროცესებში. ორგანიზაციის ეკონომიკური მოდელი შეიძლება აღქმული იქნეს, როგორც სტრატეგიული დაგეგმვის საფუძველი. სტრატეგიული მიდგომა თანამედროვე პირობებში უზრუნველყოფს ორგანიზაციული უპირატესობების ეფექტურ გამოყენებას და იმ ფაქტორების ნეიტრალიზაციას, რომლებიც განსაზღვრავენ დარგის დაუცველობას ახლო პერსექტივაში. სამედიცინო ორგანიზაციის ეკონომიკური მოდელი - არის ეკონომიკური პროცესების წარმოდგენა. მოდელის შექმნა შესაბამისობაში უნდა მოდიოდეს კვლევის მიზნებთან. ეკონომიკური მოდელის დამუშავების მიზანია სტრატეგიული გეგმის შექმნა, რომლის საშუალებითაც მოხდება სტრატეგიული ინიციატივების შეფასება. ეკონომიკური მოდელი შესაბამისობაში მოდის კომპანიის განვითარების შესაძლებლობებთან. მოდელმა შეიძლება განიცადოს კორექტირება ორგანიზაციული და საბაზრო ცვლილებების გათვალისწინებით.
მეტრიკები
წყაროები
Berkowitz E. - Essentials of Health Care Marketing 2014
Greasley A. – Operations management. 2013
Cellucci L. - Healthcare Marketing: A Case Study Approach (Gateway to Healthcare Management) 2013
Harms F. - Gesundheitsmarketing als Managementkonzept. Health Care Competence Center Zürich 2010
Hoffmann S. – Angewandtes gesundheitsmarketing 2010
Робинсон Р., Пирс Дж. – Стратегический менеджмент. Питер. 2013