Exploring the Relationship between Self- Management Skills and Demographic Factors among Managers in Kathmandu-based Organizations

ავტორები

  • Pramila Thapa იეტის ჯანმრთელობის მეცნიერების აკადემია, კატმანდუ, 44606, ნეპალი ავტორი
  • Beena Giridharan ჰუმანიტარული და ჯანდაცვის მეცნიერებათა ფაკულტეტი, კურტინის უნივერსიტეტი მალაიზია ავტორი
  • Josana Khanal Department of Public Health, Purbanchal University, Kathmandu, Nepal ავტორი
  • Kuber Adhikari World Vision International Lao PDR, Vientiane, 01005, Laos ავტორი

DOI:

https://doi.org/10.56580/GEOMEDI24

საკვანძო სიტყვები:

დემოგრაფიული ფაქტორები, მენეჯერი, ორგანიზაცია, თვითმართვის უნარები

ანოტაცია

გამოცდილება: თვითმმართველობის უნარები სასიცოცხლო მნიშვნელობისაა ყველა მენეჯერისთვის, რათა გაზარდოს მართვის შედეგიანობა და კეთილდღეობა, თუმცა ნეპალში ამ თემაზე მხოლოდ რამდენიმე კვლევაა ჩატარებული.

მიზანი: ამ ნაშრომის მთავარი მიზანია კატმანდუში დაფუძნებული ორგანიზაციების მენეჯერებს შორის თვითმართვის უნარებისა და დემოგრაფიული ფაქტორების ურთიერთობის შესწავლა.

მეთოდები: კვლევამ გამოიყენა მოხერხებული შერჩევის მიდგომა და ჯვარედინი მეთოდი რესპონდენტებთან (რაოდენობა 429) - მენეჯერებთან, რომლებიც იყენებენ ონლაინ კითხვარებს COVID-19-თან დაკავშირებით. კვლევა შემოწმდა სანდოობისა და ვალიდობისთვის. გამოყენებული იქნა კითხვები ხუთბალიანი სკალებით, რის შედეგადაც მიღებულია თვითმართვის უნარის 50 ქულა. ქულა > 25 მიუთითებს მაღალ შედეგს, ხოლო < 25 მიუთითებს საშუალოზე დაბალ ქულებზე. მონაცემების გასაანალიზებლად გამოყენებული იქნა აღწერილობითი და რეგრესული ანალიზი.

დასკვნები: შედეგებმა აჩვენა, რომ მენეჯერების 63.1%-ს ჰქონდა თვითმართვის უნარების ქულები საშუალოზე დაბალი. დემოგრაფიული ფაქტორები, როგორიცაა ასაკი, სქესი და ტრენინგის დონე აღმოჩნდა კორელაციაში თვითმართვის უნარებთან.

კვლევის ლიმიტირება/პრაქტიკული გამოყენება: არსებობს გარკვეული შეზღუდვები თვითმოხსენებულ მონაცემებში, ცალკეული მონაცემების შეგროვებასთან და მათ განზოგადებასთან მთლიან პოპულაციასთან მიმართებაში. კვლევის მიხედვით, მენეჯერების თვითმართვის კომპეტენციაზე გავლენას ახდენს მათი სწავლების დონე, ასაკი და სქესი. ორგანიზაციებმა უნდა განახორციელონ ინვესტიცია ტრენინგსა და განვითარებაში, რათა გააუმჯობესონ მენეჯერული უნარები, განსაკუთრებით ჯანდაცვის სექტორში. მრავალფეროვნებას, თანასწორობასა და ინკლუზიურობას, შესაბამისად დაკავშირებულ ინიციატივებსა და დასაქმების გაუმჯობესებულ პრაქტიკას უპირველესი პრიორიტეტები უნდა მიენიჭოს.

ორიგინალობა/ღირებულება: წარმოდგენილი კვლევა იკვლევს ღირებულ აუცილებლობას, რათა განსაზღვრულ იქნას, თუ როგორ შეუძლია თვითმართვის უნარებს ხელი შეუწყოს ადამიანის პიროვნებად ჩამოყალიბების პროცესებს.

მეტრიკები

მეტრიკის ჩატვირთვა...

წყაროები

Agrawal, Sarita, & Jain, Bandana Kumari. (2020). Influence of Demographic Variables on Organizational Commitment of School Teachers: Evidence from the Kathmandu Valley, Nepal. Quest Journal of Management and Social Sciences, 2(2), 262–274. https://doi.org/10.3126/qjmss.v2i2.33298

Ahmad, Muhammad Shakil, Barattucci, Massimiliano, Ramayah, Thurasamy, Ramaci, Tiziana, & Khalid, Narmeen. (2022). Organizational support and perceived environment impact on quality of care and job satisfaction: a study with Pakistani nurses. International Journal of Workplace Health Management, 15(6), 677–693. https://doi.org/10.1108/IJWHM-09-2021-0179

Alebiosu, Jadesola Ololade, Salau, Odunayo Paul, Atolagbe, Tolulope Morenike, … Akinbiyi, Faith. (2022). Predicting the Impact of Managerial Competencies on the Behavioral Outcomes of Employees in the Selected Manufacturing Firms in Nigeria. Sustainability (Switzerland), 14(19). https://doi.org/10.3390/su141912319

Aloysius, Shanthakumary Mahenthiran. (2012). Self Motivation for Achievement and Its Impact on the Employees’ Performance and Satisfaction. SSRN Electronic Journal, July 2012. https://doi.org/10.2139/ssrn.2186389

Bailey, Phoebe E., Brady, Brooke, Ebner, Natalie C., & Ruffman, Ted. (2020). Effects of age on emotion regulation, emotional empathy, and prosocial behavior. Journals of Gerontology - Series B Psychological Sciences and Social Sciences, 75(4), 802–810. https://doi.org/10.1093/geronb/gby084

Charles, Susan Turk, & Carstensen, Laura L. (2009). Unpleasant Situation and Emotion. Psychology, 23(3), 495–504. https://doi.org/10.1037/a0013284.Unpleasant

Davies, Sarah, Broekema, Henk, Nordling, Marie, & Furnham, Adrian. (2017). Do Women Want to Lead? Gender Differences in Motivation and Values. Psychology, 08(01), 27–43. https://doi.org/10.4236/psych.2017.81003

Gallup Global Emotions 2022. (2022).

Ghali, Batool Abd All, Habeeb, Liqaa Miri, & Hamzah, Khitam Dekhn. (2018). Self-management and its relation to organizational excellence. International Journal of Engineering and Technology(UAE), 7(4), 47–50. https://doi.org/10.14419/ijet.v7i4.7.20378

Hackman, J. Richard, & Oldham, Grec R. (1976). Motivation through the design of work: test of a theory, Organizational Behaviour and Human Performance. Organizational Behavior and Human Performance, 16(170), 250–279.

http://web.mit.edu/curhan/www/docs/Articles/15341_Readings/Group_Performance/Hackman_et_al_1976_Motivation_thru_the_design_of_work.pdf

Hagger, Martin S., Wood, Chantelle, Stiff, Chris, & Chatzisarantis, Nikos L. D. (2010). Ego Depletion and the Strength Model of Self-Control: A Meta-Analysis. Psychological Bulletin, 136(4), 495–525. https://doi.org/10.1037/a0019486

Heidemeier, Heike, & Moser, Klaus. (2019). A self-regulation account of the job performance–job satisfaction relationship. European Journal of Social Psychology, 49(6), 1313–1328. https://doi.org/10.1002/ejsp.2573

Jain, Bandana Kumari, & Lamichhane, Krishna Kumar. (2020). Socio-Demographic Factors in Predicting Organizational Commitment of Nepal Telecom Employees. Management Dynamics, 23(2), 185–196. https://doi.org/10.3126/md.v23i2.35821

King, Kathleen P. (2010). New Horizons in Adult Education and Human Resource Development Volume 24, Numbers 2 – 4 31. New Horizons in Adult Education and Human Resource Development, 24(2010), 30–36.

Koyuncuoglu, Ozdal. (2020). An Investigation of Academic Motivation and Career Decidedness among University Students. International Journal of Research in Education and Science, 7(1), 125. https://doi.org/10.46328/ijres.1694

Li, Ling. (2022). Reskilling and Upskilling the Future-ready Workforce for Industry 4.0 and Beyond. Information Systems Frontiers, 0123456789. https://doi.org/10.1007/s10796-022-10308-y

Lin, Chieh Peng, Huang, Her Ting, & Huang, Tse Yao. (2020). The effects of responsible leadership and knowledge sharing on job performance among knowledge workers. Personnel Review, 49(9), 1879–1896. https://doi.org/10.1108/PR-12-2018-0527

Liu, Li, Xu, Peiyao, Zhou, Kexin, Xue, Jiayu, & Wu, Hui. (2018). Mediating role of emotional labor in the association between emotional intelligence and fatigue among Chinese doctors: A cross-sectional study. BMC Public Health, 18(1), 1–8. https://doi.org/10.1186/s12889-018-5817-7

Llop-Gironés, Alba, Vračar, Ana, Llop-Gironés, Gisela, … Julià, Mireia. (2021). Employment and working conditions of nurses: where and how health inequalities have increased during the COVID-19 pandemic? Human Resources for Health, 19(1), 1–11. https://doi.org/10.1186/s12960-021-00651-7

Madrid, Hector P., Barros, Eduardo, & Vasquez, Cristian A. (2020). The Emotion Regulation Roots of Job Satisfaction. Frontiers in Psychology, 11(November), 1–8. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2020.609933

Maier, Robert. (2019). Self-Responsibility: Transformations. American Behavioral Scientist, 63(1), 27–42. https://doi.org/10.1177/0002764218816802

McRae, K., Ochsner, K. N., Mauss, I. B., Gabrieli, J. J., & Gross, J. J. (2008). 乳鼠心肌提取 HHS Public Access. Group Processes & Intergroup Relations, 11(2), 143–162. https://doi.org/10.1177/1368430207088035.Gender

Mukhlynina, Olga V., Zhdanova, Natalia E., Kondyurina, Irina M., Bastrakova, Natalia S., Kovaleva, Tatyana M., & Mirzabalaeva, Farida I. (2016). Special aspects of managers and employees’ responsibility structure. International Journal of Environmental and Science Education, 11(15), 7782–7790.

Murphy, Stephanie L. (2016). Individual adaptability as a predictor of job performance. Dissertation Abstracts International Section A: Humanities and Social Sciences, 77(4-A(E)), No-Specified. http://ovidsp.ovid.com/ovidweb.cgi?T=JS&PAGE=reference&D=psyc13&NEWS=N&AN=2016-37856-006

Nelson, Johnathan K., Zaccaro, Stephen J., & Herman, Jeffrey L. (2010). Strategic information provision and experiential variety as tools for developing adaptive leadership skills. Consulting Psychology Journal, 62(2), 131–142. https://doi.org/10.1037/a0019989

Odanga, Sylvester. (2018). Strategies for Increasing Students’ Self-motivation. Asian Research Journal of Arts & Social Sciences, 6(4), 1–16. https://doi.org/10.9734/arjass/2018/41354

Pudashini, Pramila, Sigdel, Rambha, Shah, Prof Tara, Khatiwada, Sarita, & Yadav, Manju. (2023). Challenges and Opportunities for Nurse Managers Working in Nepal ’ s Level II and III COVID Hospitals Challenges and Opportunities for Nurse Managers Working in Nepal ’ s Level II and III COVID Hospitals Corresponding Author : January 2022.

Steyn, Zandri, & Van Staden, Louis J. (2018). Investigating selected self-management competencies of managers. Acta Commercii, 18(1), 1–10. https://doi.org/10.4102/ac.v18i1.530

Thapa, Pramila, AKASHE, Shyam, & BHATTARAİ, Hemlal. (2023). Impact of Demographic Factors on Emotional Intelligence in Selected Organization in the Kathmandu Valley. International Journal of Management and Administration, February. https://doi.org/10.29064/ijma.1197541

Thapa, Pramila, Bhattarai, Hemlal, Bharti, Dr. Vandana, & Khanal, Josana. (2023). Impact of Emotional Intelligence on Transformational Leadership in Selected Academic Institutions in the Kathmandu, Nepal. International Multidisciplinary Research Journal, 4(4). https://doi.org/10.54476/ioer-imrj/595660

Thapa, Pramila, Giridharan, Beena, Thapa, Rupa Devi, & Pandey, Narayan. (2022). The Effect of Toxic Workplace Environments on Employee Engagement: Mediating Roles of Employee’s Wellbeing and Organization Support. Journal of Humanities and Social Sciences Research, 4(2), 66–74. https://doi.org/10.37534/bp.jhssr.2022.v4.n2.id1168.p66

Thapa, Pramila, Konnur, Rajesh G., Maharajan, Purna Devi, & Koirala, Namu. (2022). Empathy level among the Nursing Workforce in the selected Health Institutes in Kathmandu consuming Toronto Empathy Scale. Modern Issues of Medicine and Management, 24(2), 1–10. https://doi.org/10.56580/geomedi12

Zaccaro, Stephen J., Banks, Deanna, Kiechel-koles, Lee, Kemp, Cary, & Bader, Paige. (2009). Technical Report 1256 Leader and Team Adaptation : The Influence and Development of Key Attributes and Processes for the Behavioral and Social Sciences A Directorate of the Department of the Army Deputy Chief of Staff , G1. Social Sciences, August.

ჩამოტვირთვები

გამოქვეყნებული

2023-07-04

გამოცემა

სექცია

Articles

როგორ უნდა ციტირება

1.
ტაპა პ, გირიდჰარანი ბ, Khanal J, Adhikari K. Exploring the Relationship between Self- Management Skills and Demographic Factors among Managers in Kathmandu-based Organizations. MIMM. 2023;25(1). doi:10.56580/GEOMEDI24