პაციენტების კმაყოფილება, როგორც სამედიცინო ორგანიზაციების საქმიანობის შეფასების უმთავრესი ინდიკატორი

ავტორები

  • Khatuna Jokhadze სასწავლო უნივერსიტეტი გეომედი, თბილისი, საქართველო ავტორი
  • Tamar Koblianidze საქართველოს ტექნიკური უნივერსიტეტი, თბილისი, საქართველო ავტორი

DOI:

https://doi.org/10.56580/GEOMEDI42

საკვანძო სიტყვები:

ჯანდაცვის მარკეტინგი, სამედიცინო სერვისების ხარისხი, ანკეტური გამოკითხვა, პაციენტთა კმაყოფილება

ანოტაცია

ეკონომიკური აქტივობების, დასაქმების, ახალი ტექნოლოგიების  განვითარების თვალსაზრისით, ჯანდაცვა ერთ-ერთი უმნიშვნელოვანესი სექტორია, როგორც მსოფლიოში, ისე საქართველოში. სამედიცინო მომსახურების ბაზარზე წარმატების მისაღწევად, უმნიშვნელოვანესია  სამედიცინო მომსახურების ხარისხზე მუდმივი ზრუნვა, რაც სამედიცინო დაწესებულებას აქცევს ბაზრის ლიდერად და მოთხოვნად დაწესებულებად. ჯანდაცვის სერვისების ხარისხის უზრუნველყოფის, მართვის და გაუმჯობესების მისაღწევად, აუცილებელია, მენეჯმენტის, სამედიცინო პერსონალის, პაციენტებისა და მათი ახლობლების უწყვეტი ჩართულობა სამედიცინო სერვისების სრულყოფის საქმეში, რაც მარკეტინგული სტრატეგიის ნაწილი უნდა იყოს. ხარისხიანი სამედიცინო მომსახურება პაციენტისთვის განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია, მათ მიერ  სამედიცინო მომსახურების ხარისხის აღქმა კი სუბიექტურია, შესაბამისად, მიზანშეწონილია, მუდმივად იყოს ყურადღება გამახვილებული პაციენტთა კმაყოფილების კვლევაზე. მოწინავე ქვეყნებში დიდი ყურადღება ეთმობა სამედიცინო ორგანიზაციების საქმიანობის შეფასებას. ეს განპირობებულია სამედიცინო მომსახურების გაწევის მუდმივად ცვალებადი ინოვაციური ტექნოლოგიებით და მათი ღირებულების ზრდით. ტექნოლოგიების გართულება იწვევს პაციენტებისთვის რისკების ზრდას. აღსანიშნავია, რომ, ერთის მხრივ, არსებობს  ჯანდაცვის ორგანიზაციების შეფასების და აკრედიტაციის მინიჭების  გამოცდილება (JCI), ხოლო, მეორეს მხრივ, განვითარებული ქვეყნები სამედიცინო დაწესებულებების შესაფასებლად იყენებენ გარკვეულ ინდიკატორებს. ამასთანავე, ჯანდაცვის მსოფლიო ორგანიზაციამ (WHO) საავადმყოფოს მუშაობის შესაფასებლად და შესადარებლად, შეიმუშავა რეკომენდირებული ინდიკატორების სია და შეფასების წესი. სტატიაში განხილულია ჯანდაცვის სერვისების ხარისხის უზრუნველყოფის უცხოური გამოცდილება, სამედიცინო ორგანიზაციების საქმიანობის შეფასების ინდიკატორები, საქართველოს კლინიკებში სტაციონარული სერვისებით პაციენტთა კმაყოფილების ონლაინ კვლევა.

მეტრიკები

მეტრიკის ჩატვირთვა...

წყაროები

Verulava T, Burkadze A, Zorbenadze R. Study of patients' satisfaction with the quality of inpatient medical services. Scientific journal "Health care policy and insurance" No. 3. 2015

Koblianidze T. Kochlamazashvili L. Reforms and quality problems in the Georgian healthcare system. Magazine "Economics and Finances" #1 2019, p. 363-372

Koblianidze T. Kardava ch. - Magazine "Economics and Finances"

Teona Gorgadze. Prospects for improving medical services in Georgia through hospital accreditation. Dissertation work. University of Georgia 2018

Resolution No. 724 of the Government of Georgia of December 26, 2014 on the approval of the state concept of the Georgian health care system for 2014-2020 "Universal health care and quality management to protect the rights of patients"

Kazakhashvili N. Ensuring, managing and improving the quality of medical services. Tbilisi. 2019

Groene O., Skau J.K.H., Frolich A. An international review of projects on hospital performance assessment. Int J Qual Health Care. 2008; 20.

Champagn F., Guisset A.-L., Veillard J., Trabut I. The Performance Assessment Tool for Quality Improvement in Hospitals: PATH project а general description. Universite de Montreal, 2005. Р. 117.

Tamar Koblianidze, Lela Kochlamazashvili, Tamar Chakhunashvili. Healthcare System and Problems of Medical personnel in Georgia. OVIDIUS UNIVERSITY ANNALS ECONOMIC SCIENCES SERIES. Volume XVIII; Issue 1/2018; p.22-28

Kobyakova O.S., Deev I.A., SATISFACTION WITH MEDICAL CARE: HOW TO MEASURE AND COMPARE? Electronic scientific journal “Social aspects of public health” 06/30/2016.

Ulumbekova G.E., Moklyachenko A.V. Indicators for assessing the activities of medical organizations: international experience of ORG ZD RAV: news, opinions, training No. 3 2017. Higher School of Organization and Management of Healthcare (HSOUZ), Moscow

Filippova, Tatyana Aleksandrovna. Modern trends in the development of marketing in the medical services market. Abstract of a dissertation for the degree of candidate of economic sciences. M. 2007

Joint Commission (2015) – Quality Assurance Requirements of the Joint Commission on Accreditation of Hospitals

Hospital Survey on Patient Safety Culture. - The Agency for Healthcare Research and Quality, 2024 (Feb. 14). https://www.ahrq.gov/sops/surveys/hospital/index.html

How to find the best medical care in 2024: Patients more likely to survive surgeries at U.S. News-ranked hospitals. - https://health.usnews.com/best-hospitals

ჩამოტვირთვები

გამოქვეყნებული

2024-05-21

გამოცემა

სექცია

Articles

როგორ უნდა ციტირება

1.
ჯოხაძე ხ, ქობლიანიძე თ. პაციენტების კმაყოფილება, როგორც სამედიცინო ორგანიზაციების საქმიანობის შეფასების უმთავრესი ინდიკატორი. MIMM. 2024;27(1). doi:10.56580/GEOMEDI42