თანაგრძნობის დონე საექთნო კონტიგენტს შორის კატმანდუს შერჩეულ ჯანდაცვით ინსტიტუტებში, რომლებიც იყენებენ ემპათიის ტორონტოს სკალას
DOI:
https://doi.org/10.56580/GEOMEDI12საკვანძო სიტყვები:
თანაგრძნობა, საექთნო კონტიგენტი, ტორონტოს თანაგრძნობის სკალაანოტაცია
შესავალი: ემპათია მედდა-პაციენტის ურთიერთობის არსებითი კომპონენტია. მიმდინარე კვლევის მიზანს წარმოადგენს გამოიკვლიოს თანაგრძნობის დონეები და მასთან დაკავშირებული დემოგრაფიული ცვლადები საექთნო მუშაკთა შორის კატმანდუს შერჩეულ ჯანდაცვით დაწესებულებებში.
მასალები და მეთოდები: ჯვარედინი კვლევა და მიზნობრივი შერჩევის ტექნიკა; სულ 89 საექთნო მუშახელი განვიხილეთ ამ კვლევაში და, Google-ის ფორმის მეშვეობით, ონლაინ საშუალებები გამოიყენებოდა პირველადი ინფორმაციის შესაგროვებლად. TEQ შედგება 16 ელემენტისგან, რომლებიც ფასდება ლიკერტის 5-ბალიან სკალაზე, ასევე, სოციოდემოგრაფიულ მონაცემებზე (როგორიცაა ასაკი, კვალიფიკაცია, გამოცდილება და ტრენინგი). ჯამურად განიხილება 64-ქულიანი შედეგი. >45 ქულა აჩვენებს, რომ ადამიანს აქვს თანაგრძნობის მაღალი დონე. მონაცემები გაანალიზებულია აღწერილობითი და მრავალჯერადი რეგრესიის ტექნიკით.
შედეგები: აღწერილობითმა ანალიზმა აჩვენა, რომ მედდა მუშახელის უმეტესად 65.2%-ს ჰქონდა საშუალოზე დაბალი (<45) თანაგრძნობის ქულები. რეგრესიული ანალიზის მოდელში, ბეტა ასაკს ჰქონდა მნიშვნელობა 0.357 და ბეტა განათლებას ჰქონდა მნიშვნელობა 0.028. გაირკვა, რომ განათლების დონე და ასაკი მნიშვნელოვან გავლენას ახდენს თანაგრძნობაზე.
დასკვნა: კვლევამ აჩვენა, რომ საექთნო კონტიგენტის უმეტესობას ჰქონდა საშუალოზე დაბალი თანაგრძნობის ქულები. თუმცა, ის არსებითი ატრიბუტია მედდა-პაციენტის ურთიერთობის განვითარებისთვის. მისი შესწავლა და შეძენა შესაძლებელია.
მეტრიკები
წყაროები
Akgün, Ö., Akdeniz, M., Kavukcu, E., & Avcı, H. H. (2020). Medical Students’ Empathy Level Differences by Medical Year, Gender, and Specialty Interest in Akdeniz University. Journal of Medical Education and Curricular Development, 7, 238212052094065. https://doi.org/10.1177/2382120520940658
Ayuso-Murillo, D., Colomer-Sánchez, A., Santiago-Magdalena, C. R., Lendínez-Mesa, A., De Gracia, E. B., López-Peláez, A., & Herrera-Peco, I. (2020). Effect of anxiety on empathy: An observational study among nurses. Healthcare (Switzerland), 8 (2), 1–11. https://doi.org/10.3390/healthcare8020140
Beadle, J. N., & De La Vega, C. E. (2019). Impact of aging on empathy: Review of psychological and neural mechanisms. Frontiers in Psychiatry, 10(JUN), 1–13. https://doi.org/10.3389/fpsyt.2019.00331
Beadle, J. N., Sheehan, A. H., Dahlben, B., & Gutchess, A. H. (2015). Aging, empathy, and prosociality. Journals of Gerontology - Series B Psychological Sciences and Social Sciences, 70(2), 213–222. https://doi.org/10.1093/geronb/gbt091
Christov-Moore, L., Simpson, E. A., Grigaityte, K., Iacoboni, M., Ferrari, P. F., Sciences, B., … Shriver, K. (2016). Empathy: Gender effects in brain and behaviour. In Neuroscience and Biobehavioral Reviews (Vol. 46). https://doi.org/10.1016/j.neubiorev.2014.09.001
Derksen, F., Bensing, J., & Lagro-Janssen, A. (2013). Effectiveness of empathy in general practice: A systematic review. British Journal of General Practice, 63(606), 76–84. https://doi.org/10.3399/bjgp13X660814
Derksen, F., Olde Hartman, T. C., van Dijk, A., Plouvier, A., Bensing, J., & Lagro-Janssen, A. (2017). Consequences of the presence and absence of empathy during consultations in primary care: A focus group study with patients. Patient Education and Counseling, 100(5), 987–993. https://doi.org/10.1016/j.pec.2016.12.003
Ghaedi, F., Ashouri, E., Soheili, M., & Sahragerd, M. (2020). Nurses’ empathy in different wards: A cross-sectional study. Iranian Journal of Nursing and Midwifery Research, 25(2), 117–121. https://doi.org/10.4103/ijnmr.IJNMR_84_19
Ghimire, S., Dixit, P. B., Roy, D. K., Dhital, S., & Dahal, S. (2020). An assessment of empathy levels of dental students’ in Nepal: A cross-sectional comparative study. Journal of Kathmandu Medical College, 8(3), 146–150. https://doi.org/10.3126/jkmc.v8i3.29720
Håkansson Eklund, J., Holmström, I. K., Ollén Lindqvist, A., Sundler, A. J., Hochwälder, J., & Marmstål Hammar, L. (2019). Empathy levels among nursing students: A comparative cross-sectional study. Nursing Open, 6(3), 983–989. https://doi.org/10.1002/nop2.280
Hall, L. H., Johnson, J., Watt, I., Tsipa, A., & O’Connor, D. B. (2016). Healthcare staff wellbeing, burnout, and patient safety: A systematic review. PLoS ONE, 11(7), 1–12. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0159015
Hojat, M. (2016). Empathy in health professions education and patient care. Empathy in Health Professions Education and Patient Care, 1–450. https://doi.org/10.1007/978-3-319-27625-0
Hojat, M., Gonnella, J. S., Nasca, T. J., Mangione, S., Vergare, M., & Magee, M. (2002). Physician empathy: Definition, components, measurement, and relationship to gender and specialty. American Journal of Psychiatry, 159(9), 1563–1569. https://doi.org/10.1176/appi.ajp.159.9.1563
Iqbal, S., Bilal, K., Ahmad, W., Haroon Ur Rasheed, M., Nazir, U., Javed, Z., … Mukhtar, F. (2020). Empathy among medical students: A cross-sectional survey. Journal of Ayub Medical College, Abbottabad : JAMC, 32 1)(4), S681–S685. PMID: 33754531
Kourmousi, N., Amanaki, E., Tzavara, C., Merakou, K., Barbouni, A., & Koutras, V. (2017). The Toronto Empathy Questionnaire: Reliability and validity in a Nationwide sample of Greek teachers. Social Sciences, 6(2). https://doi.org/10.3390/socsci6020062
Meshkat, M., & Nejati, R. (2017). Does Emotional Intelligence Depend on Gender? A Study on Undergraduate English Majors of Three Iranian Universities. SAGE Open, 7(3), 1–8. https://doi.org/10.1177/2158244017725796
Mirzaei Maghsud, A., Abazari, F., Miri, S., & Sadat Nematollahi, M. (2020). The effectiveness of empathy training on the empathy skills of nurses working in intensive care units. Journal of Research in Nursing, 25(8), 722–731. https://doi.org/10.1177/1744987120902827
Moreno-Poyato, A. R., & Rodríguez-Nogueira, Ó. (2021). The association between empathy and the nurse–patient therapeutic relationship in mental health units: a cross-sectional study. Journal of Psychiatric and Mental Health Nursing, 28(3), 335–343. https://doi.org/10.1111/jpm.12675
Pérez-Fuentes, M. del C., Herrera-Peco, I., Molero Jurado, M. del M., Oropesa Ruiz, N. F., Ayuso-Murillo, D., & Gázquez Linares, J. J. (2020). A Cross-Sectional Study of Empathy and Emotion Management: Key to a Work Environment for Humanized Care in Nursing. Frontiers in Psychology, 11(May), 1–10. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2020.00706
Ramirez-Baena, L., Ortega-Campos, E., Gomez-Urquiza, J. L., Cañadas-De la Fuente, G. R., De la Fuente-Solana, E. I., & Cañadas-De la Fuente, G. A. (2019). A multicentre study of burnout prevalence and related psychological variables in medical area hospital nurses. Journal of Clinical Medicine, 8(1), 1–12. https://doi.org/10.3390/jcm8010092
Román-Sánchez, D., Paramio-Cuevas, J. C., Paloma-Castro, O., Palazón-Fernández, J. L., Lepiani-Díaz, I., Rodríguez, J. M. de la F., & López-Millán, M. R. (2022). Empathy, Burnout, and Attitudes towards Mental Illness among Spanish Mental Health Nurses. International Journal of Environmental Research and Public Health, 19(2). https://doi.org/10.3390/ijerph19020692
Sathaporn, K., & Pitanupong, J. (2022). Factors associated with the improvement of the empathy levels among clinical-year medical students in Southern Thailand: a university-based cross-sectional study. BMC Psychology, 10(1), 1–10. https://doi.org/10.1186/s40359-022-00842-4
Shrestha, M. V., Manandhar, N., & Joshi, S. K. (2021). Burnout among healthcare professionals in Nepal: An analytical study. International Journal of Occupational Safety and Health, 11(2), 89–94. https://doi.org/10.3126/ijosh.v11i2.37259
Spreng, R. N., McKinnon, M. C., Mar, R. A., & Levine, B. (2009). The Toronto empathy questionnaire: Scale development and initial validation of a factor-analytic solution to multiple empathy measures. Journal of Personality Assessment, 91(1), 62–71. https://doi.org/10.1080/00223890802484381
Terezam, R., Reis-Queiroz, J., & Hoga, L. A. K. (2017). The importance of empathy in health and nursing care. Revista Brasileira de Enfermagem, 70(3), 669–670. https://doi.org/10.1590/0034-7167-2016-0032