თანაგრძნობის დონე საექთნო კონტიგენტს შორის კატმანდუს შერჩეულ ჯანდაცვით ინსტიტუტებში, რომლებიც იყენებენ ემპათიის ტორონტოს სკალას

ავტორები

  • Pramila Thapa იეტის ჯანმრთელობის მეცნიერების აკადემია, კატმანდუ, 44606, ნეპალი ავტორი
  • Rajesh G. Konnur კურჯის წმინდა ოჯახის საავადმყოფოს საექთნო კოლეჯი, პატნა, 800010, ბიჰარი, ინდოეთი ავტორი
  • Purna Devi Maharajan სამედინიცინო მეცნიერებათა ეროვნული აკადემია, ბირის საავადმყოფოს საექთნო კამპუსი, კატმანდუ, 44606, ნეპალი ავტორი
  • Namu Koirala პურბანჩალის უნივერსიტეტის ჯანდაცვის მეცნიერებათა სკოლა, გოთგაონი, 56600, ნეპალი ავტორი

DOI:

https://doi.org/10.56580/GEOMEDI12

საკვანძო სიტყვები:

თანაგრძნობა, საექთნო კონტიგენტი, ტორონტოს თანაგრძნობის სკალა

ანოტაცია

შესავალი: ემპათია მედდა-პაციენტის ურთიერთობის არსებითი კომპონენტია. მიმდინარე კვლევის მიზანს წარმოადგენს გამოიკვლიოს თანაგრძნობის დონეები და მასთან დაკავშირებული დემოგრაფიული ცვლადები საექთნო მუშაკთა შორის კატმანდუს შერჩეულ ჯანდაცვით დაწესებულებებში.

მასალები და მეთოდები: ჯვარედინი კვლევა და მიზნობრივი შერჩევის ტექნიკა; სულ 89 საექთნო მუშახელი განვიხილეთ ამ კვლევაში და, Google-ის ფორმის მეშვეობით, ონლაინ საშუალებები გამოიყენებოდა პირველადი ინფორმაციის შესაგროვებლად. TEQ შედგება 16 ელემენტისგან, რომლებიც ფასდება ლიკერტის 5-ბალიან სკალაზე, ასევე, სოციოდემოგრაფიულ მონაცემებზე (როგორიცაა ასაკი, კვალიფიკაცია, გამოცდილება და ტრენინგი). ჯამურად განიხილება 64-ქულიანი შედეგი. >45 ქულა აჩვენებს, რომ ადამიანს აქვს თანაგრძნობის მაღალი დონე. მონაცემები გაანალიზებულია აღწერილობითი და მრავალჯერადი რეგრესიის ტექნიკით.

შედეგები: აღწერილობითმა ანალიზმა აჩვენა, რომ მედდა მუშახელის უმეტესად 65.2%-ს ჰქონდა საშუალოზე დაბალი (<45) თანაგრძნობის ქულები. რეგრესიული ანალიზის მოდელში, ბეტა ასაკს ჰქონდა მნიშვნელობა 0.357 და ბეტა განათლებას ჰქონდა მნიშვნელობა 0.028. გაირკვა, რომ განათლების დონე და ასაკი მნიშვნელოვან გავლენას ახდენს თანაგრძნობაზე.

დასკვნა: კვლევამ აჩვენა, რომ საექთნო კონტიგენტის უმეტესობას ჰქონდა საშუალოზე დაბალი თანაგრძნობის ქულები. თუმცა, ის არსებითი ატრიბუტია მედდა-პაციენტის ურთიერთობის განვითარებისთვის. მისი შესწავლა და შეძენა შესაძლებელია.

მეტრიკები

მეტრიკის ჩატვირთვა...

წყაროები

Akgün, Ö., Akdeniz, M., Kavukcu, E., & Avcı, H. H. (2020). Medical Students’ Empathy Level Differences by Medical Year, Gender, and Specialty Interest in Akdeniz University. Journal of Medical Education and Curricular Development, 7, 238212052094065. https://doi.org/10.1177/2382120520940658

Ayuso-Murillo, D., Colomer-Sánchez, A., Santiago-Magdalena, C. R., Lendínez-Mesa, A., De Gracia, E. B., López-Peláez, A., & Herrera-Peco, I. (2020). Effect of anxiety on empathy: An observational study among nurses. Healthcare (Switzerland), 8 (2), 1–11. https://doi.org/10.3390/healthcare8020140

Beadle, J. N., & De La Vega, C. E. (2019). Impact of aging on empathy: Review of psychological and neural mechanisms. Frontiers in Psychiatry, 10(JUN), 1–13. https://doi.org/10.3389/fpsyt.2019.00331

Beadle, J. N., Sheehan, A. H., Dahlben, B., & Gutchess, A. H. (2015). Aging, empathy, and prosociality. Journals of Gerontology - Series B Psychological Sciences and Social Sciences, 70(2), 213–222. https://doi.org/10.1093/geronb/gbt091

Christov-Moore, L., Simpson, E. A., Grigaityte, K., Iacoboni, M., Ferrari, P. F., Sciences, B., … Shriver, K. (2016). Empathy: Gender effects in brain and behaviour. In Neuroscience and Biobehavioral Reviews (Vol. 46). https://doi.org/10.1016/j.neubiorev.2014.09.001

Derksen, F., Bensing, J., & Lagro-Janssen, A. (2013). Effectiveness of empathy in general practice: A systematic review. British Journal of General Practice, 63(606), 76–84. https://doi.org/10.3399/bjgp13X660814

Derksen, F., Olde Hartman, T. C., van Dijk, A., Plouvier, A., Bensing, J., & Lagro-Janssen, A. (2017). Consequences of the presence and absence of empathy during consultations in primary care: A focus group study with patients. Patient Education and Counseling, 100(5), 987–993. https://doi.org/10.1016/j.pec.2016.12.003

Ghaedi, F., Ashouri, E., Soheili, M., & Sahragerd, M. (2020). Nurses’ empathy in different wards: A cross-sectional study. Iranian Journal of Nursing and Midwifery Research, 25(2), 117–121. https://doi.org/10.4103/ijnmr.IJNMR_84_19

Ghimire, S., Dixit, P. B., Roy, D. K., Dhital, S., & Dahal, S. (2020). An assessment of empathy levels of dental students’ in Nepal: A cross-sectional comparative study. Journal of Kathmandu Medical College, 8(3), 146–150. https://doi.org/10.3126/jkmc.v8i3.29720

Håkansson Eklund, J., Holmström, I. K., Ollén Lindqvist, A., Sundler, A. J., Hochwälder, J., & Marmstål Hammar, L. (2019). Empathy levels among nursing students: A comparative cross-sectional study. Nursing Open, 6(3), 983–989. https://doi.org/10.1002/nop2.280

Hall, L. H., Johnson, J., Watt, I., Tsipa, A., & O’Connor, D. B. (2016). Healthcare staff wellbeing, burnout, and patient safety: A systematic review. PLoS ONE, 11(7), 1–12. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0159015

Hojat, M. (2016). Empathy in health professions education and patient care. Empathy in Health Professions Education and Patient Care, 1–450. https://doi.org/10.1007/978-3-319-27625-0

Hojat, M., Gonnella, J. S., Nasca, T. J., Mangione, S., Vergare, M., & Magee, M. (2002). Physician empathy: Definition, components, measurement, and relationship to gender and specialty. American Journal of Psychiatry, 159(9), 1563–1569. https://doi.org/10.1176/appi.ajp.159.9.1563

Iqbal, S., Bilal, K., Ahmad, W., Haroon Ur Rasheed, M., Nazir, U., Javed, Z., … Mukhtar, F. (2020). Empathy among medical students: A cross-sectional survey. Journal of Ayub Medical College, Abbottabad : JAMC, 32 1)(4), S681–S685. PMID: 33754531

Kourmousi, N., Amanaki, E., Tzavara, C., Merakou, K., Barbouni, A., & Koutras, V. (2017). The Toronto Empathy Questionnaire: Reliability and validity in a Nationwide sample of Greek teachers. Social Sciences, 6(2). https://doi.org/10.3390/socsci6020062

Meshkat, M., & Nejati, R. (2017). Does Emotional Intelligence Depend on Gender? A Study on Undergraduate English Majors of Three Iranian Universities. SAGE Open, 7(3), 1–8. https://doi.org/10.1177/2158244017725796

Mirzaei Maghsud, A., Abazari, F., Miri, S., & Sadat Nematollahi, M. (2020). The effectiveness of empathy training on the empathy skills of nurses working in intensive care units. Journal of Research in Nursing, 25(8), 722–731. https://doi.org/10.1177/1744987120902827

Moreno-Poyato, A. R., & Rodríguez-Nogueira, Ó. (2021). The association between empathy and the nurse–patient therapeutic relationship in mental health units: a cross-sectional study. Journal of Psychiatric and Mental Health Nursing, 28(3), 335–343. https://doi.org/10.1111/jpm.12675

Pérez-Fuentes, M. del C., Herrera-Peco, I., Molero Jurado, M. del M., Oropesa Ruiz, N. F., Ayuso-Murillo, D., & Gázquez Linares, J. J. (2020). A Cross-Sectional Study of Empathy and Emotion Management: Key to a Work Environment for Humanized Care in Nursing. Frontiers in Psychology, 11(May), 1–10. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2020.00706

Ramirez-Baena, L., Ortega-Campos, E., Gomez-Urquiza, J. L., Cañadas-De la Fuente, G. R., De la Fuente-Solana, E. I., & Cañadas-De la Fuente, G. A. (2019). A multicentre study of burnout prevalence and related psychological variables in medical area hospital nurses. Journal of Clinical Medicine, 8(1), 1–12. https://doi.org/10.3390/jcm8010092

Román-Sánchez, D., Paramio-Cuevas, J. C., Paloma-Castro, O., Palazón-Fernández, J. L., Lepiani-Díaz, I., Rodríguez, J. M. de la F., & López-Millán, M. R. (2022). Empathy, Burnout, and Attitudes towards Mental Illness among Spanish Mental Health Nurses. International Journal of Environmental Research and Public Health, 19(2). https://doi.org/10.3390/ijerph19020692

Sathaporn, K., & Pitanupong, J. (2022). Factors associated with the improvement of the empathy levels among clinical-year medical students in Southern Thailand: a university-based cross-sectional study. BMC Psychology, 10(1), 1–10. https://doi.org/10.1186/s40359-022-00842-4

Shrestha, M. V., Manandhar, N., & Joshi, S. K. (2021). Burnout among healthcare professionals in Nepal: An analytical study. International Journal of Occupational Safety and Health, 11(2), 89–94. https://doi.org/10.3126/ijosh.v11i2.37259

Spreng, R. N., McKinnon, M. C., Mar, R. A., & Levine, B. (2009). The Toronto empathy questionnaire: Scale development and initial validation of a factor-analytic solution to multiple empathy measures. Journal of Personality Assessment, 91(1), 62–71. https://doi.org/10.1080/00223890802484381

Terezam, R., Reis-Queiroz, J., & Hoga, L. A. K. (2017). The importance of empathy in health and nursing care. Revista Brasileira de Enfermagem, 70(3), 669–670. https://doi.org/10.1590/0034-7167-2016-0032

ჩამოტვირთვები

გამოქვეყნებული

2023-06-13

გამოცემა

სექცია

Articles

როგორ უნდა ციტირება

1.
ტაპა პ, კონური რგ, მაჰარაჯანი პდ, კიორლა ნ. თანაგრძნობის დონე საექთნო კონტიგენტს შორის კატმანდუს შერჩეულ ჯანდაცვით ინსტიტუტებში, რომლებიც იყენებენ ემპათიის ტორონტოს სკალას. MIMM. 2023;24(2). doi:10.56580/GEOMEDI12